Αναρτήσεις

Η επιστημονική αλήθεια για τις Μάσκες στα σχολεία

Εικόνα
Ας μου επιτραπεί να δανειστώ αυτό το υπέροχο και άκρως επιστημονικό αλλά και γεμάτο λογική και ορθολογική σκέψη κείμενο του Dr. Δημήτρη Μπαλατσούρα , ο οποίος είναι Ιατρός ΩΡΛ, Διευθυντής ΩΡΛ Κλινικής του Τζανείου Νοσοκομείου Πειραιώς. Ο κ. Μπαλατσούρας, προσπαθεί μέσα από την επιστημονικότητα που τον διακατέχει να βάλει στη θέση τους όλη αυτή την παραφιλολογία, την επικίνδυνη συνομωσιολογία πολλών «ψεκασμένων» που κυκλοφορούν στο διαδίκτυο και αναπαράγουν με περισσή σιγουριά τα αντιεπιστημονικά δεδομένα που έχουν να μας πουν πως η μάσκα είναι επικίνδυνη για τα παιδιά. Ας απολαύσουμε τον γιατρό του οποίου το κείμενο ανέβηκε την 23 Aυγούστου 2020 στο προσωπικό του προφίλ στο Facebook: Γράφει ο Dr. Δημήτρης Μπαλατσούρας Άνθρωποι, που μέχρι χθες τους θεωρούσες νοήμονες, πιστεύουν σήμερα ότι υπάρχει μια παγκόσμια συνωμοσία στην οποία συμμετέχουν ΟΛΕΣ οι χώρες σε όλες τις ηπείρους, ΟΛΑ τα νοσοκομεία και ΟΛΑ τα πανεπιστήμια του κόσμου, ΟΛΟΙ οι πρωθυπουργοί και ΟΛΟΙ οι υπουργοί, που

Richard Feynman: Τα βήματα της επιστημονικής μεθόδου

Εικόνα
  Ο νομπελίστας φυσικός Richard Feynman μας εξηγεί με καθημερινή γλώσσα τα βασικά βήματα της επιστημονικής μεθόδου: «Σε γενικές γραμμές ψάχνουμε ένα νέο νόμο και ακολουθούμε τα εξής βήματα:  Πρώτα απ 'όλα χρειάζεται να τον μαντέψουμε!  Στη συνέχεια υπολογίζουμε τις συνέπειες του νόμου που μαντέψαμε. Για να δούμε αν ο νόμος που μαντέψαμε είναι σωστός πρέπει να δούμε τι θα σήμαινε αυτό και στη συνέχεια συγκρίνουμε τα αποτελέσματα των υπολογισμών μας με τη φυσική πραγματικότητα. Δηλαδή, εξετάζουμε την υπόθεσή μας ή την εμπειρία μέσω πειραμάτων για να δούμε αν ισχύει. Αν η υπόθεση μας δεν επαληθεύεται με το πείραμα, είναι λάθος. Σε αυτή την απλή δήλωση βρίσκεται το κλειδί της επιστήμης. Δεν έχει σημασία πόσο ωραία είναι η υπόθεσή σας, δεν έχει σημασία πόσο έξυπνη είστε, ποια έκανε την υπόθεση, αν είναι γνωστή επιστήμονας ή όχι. Αν δεν συνάδει με τα πειραματικά στοιχεία είναι λάθος και η συζήτηση τελειώνει εκεί..." Λίγα λόγια για τον Richard Feynman: Ο Ρίτσαρντ Φίλιπς Φάινμαν (Ric

What The Fact: Το στυλό που γράφει στο Διάστημα

Εικόνα
Η ανάγκη για επανδρωμένα διαστημικά ταξίδια, «ανάγκασε» τους επιστήμονες και τους ανθρώπους του διαστήματος να πάνε την τεχνολογία ένα βήμα παραπάνω κάθε φορά, εφευρίσκοντας νέες τεχνολογίες που ενώ αρχικά προορίζονταν για τους αστροναύτες, τις βλέπουμε και στην καθημερινότητά μας. Έτσι, απλά αντικείμενα που χρησιμοποιούμε στη Γη, χρειάζονται εξολοκλήρου ανακατασκευή για τους ταξιδιώτες του Διαστήματος. Ακριβώς το ίδιο συνέβη και με τα στυλό. Λόγω έλλειψης βαρύτητας στο Διάστημα, οι αστροναύτες δεν μπορούσαν να χρησιμοποιήσουν απλά «γήινα» στυλό, διότι η μελάνι δεν κατέβαινε για να γράψουν στο χαρτί. Έπρεπε να εφεύρουν στυλό που μπορεί να αψηφά τους νόμους της έλλειψης βαρύτητας και φυσικά το έπραξαν. Ο Mikeius , ανέβασε στο Youtube και στην εκπομπή «What the Fact» ένα άκρως ενδιαφέρον βίντεο που εξηγεί τη τεχνολογία του στυλό του Διαστήματος, γιατί δεν μπορούν να υπάρξουν ακόμα και μολύβια στο Διάστημα, πόσο κόστισε το πρώτο «Διαστημικό στυλό» και πως αντέδρασαν οι σοβιετικοί.

Dream The Future - Το σχολείο του μέλλοντος

Εικόνα
Πώς θα είναι το σχολείο το 2050; Η ομάδα του «Dream The Future» ταξίδεψε στις ΗΠΑ, τη Γαλλία, την Αγγλία, τη Δανία, την Ισπανία και την Ινδία για να γνωρίσει τους οραματιστές του εκπαιδευτικού μέλλοντος. Το βέβαιο είναι ότι ο κόσμος άλλαξε πολύ και γρήγορα. Δυστυχώς, αυτό που εξελίσσεται λιγότερο γρήγορα, είναι το σχολείο. Μαθαίνουμε για την ψηφιοποίηση της γνώσης, τον νέο ρόλο του εκπαιδευτικού μετά την είσοδο των υπολογιστών, τη συνεργατική μάθηση, τη νέα αρχιτεκτονική προσέγγιση και τη σχέση σχολείου-αγοράς εργασίας. σ.σ: Μετά από τη θέαση αυτού του Ντοκιμαντέρ, σκεφτείτε πως είναι τα Ελληνικά Σχολεία σήμερα και γιατί οι μαθητές δεν θέλουν να τα δουν ούτε ζωγραφιστά! Ένα εκπληκτικό ντοκιμαντέρ που πρέπει όλοι να δούμε:  

Γνωριμία με τον Τιτάνα, τον μεγαλύτερο δορυφόρο του Κρόνου

Εικόνα
Ένα εκπληκτικό ντοκιμαντέρ το οποίο μας ταξιδεύει σε έναν από τους τελευταίους αχαρτογράφητους πλανήτες του ηλιακού μας συστήματος, τον Τιτάνα , τον μεγαλύτερο δορυφόρο του Κρόνου. Η πρώτη επαφή με τον Τιτάνα έγινε το 1980 με το διαστημόπλοιο Voyager 1 , όταν κατά την διάρκεια της εξερευνητικής του αποστολής, εισήλθε στο σύστημα του Κρόνου. Μια από τις πιο σημαντικές ανακαλύψεις του Voyager 1 ήταν η ύπαρξη μεθανίου στην ατμόσφαιρα η οποία παρουσιάζει εξαιρετικό ενδιαφέρον για τους ερευνητές. Το μεθάνιο είναι ένα αέριο που περιέχει άνθρακα και αποτελεί ένα από τα δομικά συστατικά της ζωής. Το 2004 όμως,  το διαστημόπλοιο Κασσίνι-Χόιχενς τέθηκε σε τροχιά γύρω από τον Κρόνο και για πρώτη φορά στην ιστορία έγινε προσεδάφιση στο εξωτερικό Ηλιακό σύστημα. Ένα ασύλληπτο για το νου μας ταξίδι, αφού η απόσταση είναι 10 φορές η απόσταση Γη - Ήλιος. Το Χόιχενς αποχωρίστηκε από το κυρίως σώμα του Κασσίνι και στη συνέχεια έφθασε στον Τιτάνα το 2005, όπου εισχώρησε στην ατμόσφαιρά του, κ

Μπέρτραντ Ράσελ: Η άποψή του για τον Θεό

Εικόνα
Ο Μπέρτραντ Ράσελ/Bertrand Russell (1872-1970) ήταν Βρετανός φιλόσοφος, μαθηματικός, ιστορικός, βραβευμένος με Νόμπελ (1950) για τη συνεισφορά του στον ανθρωπισμό και την ελευθερία της σκέψης. Φυλακίστηκε για τη φιλειρηνική του δράση τον Α' Π.Π. Αντιτάχθηκε στον Χίτλερ, στον ολοκληρωτισμό του Στάλιν, στον πόλεμο του Βιετνάμ και στην εξάπλωση των πυρηνικών όπλων. Στο ολιγόλεπτο βίντεο/συνέντευξη που ακολουθεί και πραγματοποιήθηκε το 1959, απαντάει σε κρίσιμα ερωτήματα περί Θεού. Αν και μεγάλωσε με χριστιανικές αρχές, γρήγορα, στα 18 του, αποδόμησε τις θρησκείες μετά από μελέτη τριών ετών. αξίζει να σταθούμε σε μία φράση του: Μου φαίνεται ότι είναι μια θεμελιώδης ατιμία, μια θεμελιώδης εξαπάτηση της διανοητικής ακεραιότητας, το να επιμένεις σε μία πίστη, επειδή νομίζεις ότι είναι χρήσιμη και όχι επειδή νομίζεις ότι είναι αληθινή.  Απολαύστε το βίντεο

Αστρονομικά ταξίδια και γνώση για όλους

Εικόνα
Τις ημέρες της καραντίνας, ο Παύλος Καστανάς με το διάσημο πλέον κανάλι του στο Youtube «Astronio» , έκανε ένα Live που διήρκησε κοντά στις δύο ολόκληρες ώρες και πραγματικά δεν ήθελα να τελειώσει. Μας ταξίδεψε με το μοναδικό αφηγηματικό του τρόπο, τις γνώσεις του και τη βοήθεια της τεχνολογίας (αστρονομικά προγράμματα) στο Διάστημα , και μας έδωσε απίστευτες πληκροφορίες για άκρως ενδιαφέροντα θέματα. Αν θέλεις να μάθεις πόσο απέχει σήμερα ο πιο μακρινός γαλαξίας, πόσοι άνθρωποι έχουν γεννηθεί στον πλανήτη μας,  γιατί δεν φαίνονται άστρα από τη Σελήνη, ποιο είναι το μέγεθος του Ηλιακού μας συστήματος, γιατί και πως απομακρύνονται οι Γαλαξίες, ποια άστρα βλέπουμε στο νυχτερινό ουρανό και άλλα πολλά θέματα αστρονομίας, τότε βάλε καφεδάκι και απόλαυσε το βίντεο που ακολουθεί: