To «Θαύμα» του «Αγίου Φωτός»...ανάβει με αναπτήρα

 

Θαύμα του Αγίου φωτός

Υπάρχει, αιώνες τώρα, διάχυτη η πεποίθηση στον ευσεβή μεν, αλλά θεολογικά και λειτουργικά απαίδευτο ορθόδοξο πιστό, που ψάχνει για «θαύματα» προκειμένου να πληρώσει το πνευματικό του κενό, ότι κατά την τελετή της αφής το άγιο φως κατέρχεται θαυματουργικά «ουρανόθεν» για να ανάψει την λαμπάδα του πατριάρχου.

Την τελειωτική απάντηση και την αποδόμηση αυτού του ζωντανού μύθου της δήθεν θαυματουργικής λήψης του φωτός έρχεται να δώσει το βιβλίο του συγγραφέα και δημοσιογράφου-ερευνητή Δημήτρη Αλικάκου, με τίτλο «Λύτρωση - περί του αγίου φωτός».

Στο βιβλίο, ο Δημήτρης Αλικάκος παρουσιάζει την πρώτη ιστορικά καταγεγραμμένη συνέντευξη εν ενεργεία σκευοφύλακα του Πατριαρχείου Ιεροσολύμων (Αρχιεπίσκοπος Ιεραπόλεως Ισίδωρος) στην οποία παραδέχεται πως την «Ακοίμητη κανδήλα», που βάζει σβηστή όπως λέει από το 2006, μέσα στον Πανάγιο Τάφο το πρωί του Μεγάλου Σαββάτου, την ανάβει ο ίδιος με αναπτήρα. Μάλιστα ανάβει και δεύτερη ως «ασφαλιστική δικλίδα». 

Την ίδια ακριβώς παραδοχή κάνει και ο πρώην (1984-1988) σκευοφύλακας Αρχιεπίσκοπος Νικηφόρος, με τη διαφορά ότι εκείνος για τέσσερα χρόνια χρησιμοποιούσε σπίρτα. 

Στο ίδιο βιβλίο, ο Αρχιεπίσκοπος Γεράσων Θεοφάνης (πρώην Έξαρχος του Παναγίου Τάφου στην Αθήνα), δηλώνει ότι το Άγιο Φως δεν ανάβει με θαυματουργικό, αλλά με φυσικό τρόπο και καθαγιάζεται εκ των υστέρων από τον Πατριάρχη με την Ευχή, προσθέτοντας ότι το λέει ξεκάθαρα η Ευχή: «ἐνδελεχῶς καί ἀειφώτως ἐκκαιομένου φωτός εὐλαβῶς λαμβάνοντες», δηλαδή άπτεται το Άγιο Φως από την «Ακοίμητη Κανδήλα». Και προσθέτει: «κοροϊδεύουμε τους πιστούς αφήνοντάς τους να πιστεύουν ότι πρόκειται για θαύμα. Αυτό είναι απαράδεκτο, δεν μας τιμάει». 

Ο ίδιος αποδίδει την απάτη στους καθολικούς σταυροφόρους οι οποίοι επινόησαν το «θαύμα» πριν μερικούς αιώνες και δυστυχώς συνεχίστηκε αργότερα από το Ελληνορθόδοξο Πατριαρχείο. 

Επίσης, ο Μητροπολίτης Πέτρας Κορνήλιος, ο αρχαιότερος της Αδελφότητας και δύο φορές τοποτηρητής του Πατριαρχείου Ιεροσολύμων, που το Άγιο Φως το 2001 βγήκε από τα χέρια του, επιβεβαίωσε την παλιότερη συνέντευξή του στην εκπομπή Γκρίζες Ζώνες, λέγοντας ότι και ο ίδιος είχε ανάψει τα κεριά του Αγίου Φωτός από την Κανδήλα, περιέγραψε δε με πάσα λεπτομέρεια τι είδε όταν μπήκε στον Πανάγιο Τάφο ("αναμμένη Κανδήλα") και πρόσθεσε: «Εγώ ξέρω ότι βρήκα το καντήλι αναμμένο και αναμμένο το άφησα. Θαύμα με ραντεβού κάθε χρόνο δεν γίνεται». 

Τέλος, στο βιβλίο του ο δημοσιογράφος αναφέρει το χρονικό της διαγραφής της λέξης «θαύμα» από την επίσημη ιστοσελίδα του Πατριαρχείου στις 23/6/2018 με εντολή του Πατριάρχη Θεόφιλου Γ'.

Προτείνω ανεπιφύλακτα την αγορά του εν λόγω βιβλίου: «Λύτρωση - περί του αγίου φωτός»

Σχόλια

  1. Aν θες να ανάβει με σπίρτα, τσακμάκι, με τσιγάρο κτλ ανάβει. Εντάξει. Και τι βγαίνει από αυτό; Δε σου είπε κανένας να τιμάς το όνομα σου του αγ. Κυριάκου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αν αγνοείς επιδεικτικά πως όλοι οι πιστοί μέχρι και τώρα, ακόμα και μετά την αποδόμηση του «θαύματος», πιστέυουν πως γίνεται με ανεξήγητο τρόπο, τι να σου πω! Αν αγνοείς πως όλα τα χρόνια άφηναν οι παπάδες να εννοηθεί πως γίνεται θαύμα και ότι σε κοροϊδευαν στα μούτρα, δικό σου πρόβλημα.

      Άκου λεει, τι βγαίνει με αυτό! Βγαίνει πως σε κοροιδεύουν και συ του φιλάς τα χέρια!

      Διαγραφή
  2. Κυριακο, μην προσπαθεις τσαμπα παιδι μου, η αμορφωσιά, η ασχετοσυνη και η φετιχιστικου τυπου πιστη κυριαρχουν στην αμορφη μαζα των απανταχου "πιστευε και μη ερεύνα" θρησκευόμενων.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Βασικά, εδώ τα γράφω γιαυτούς που έχουν ένα ίχνος μυαλού. Για τους άλλους δεν με ενδιαφέρει, ούτως η άλλως, είναι καμμένη Γη

      Διαγραφή
  3. Το θέμα της αφής του αγίου φωτός είναι καθαρά θέμα μόνο θρησκευτικής πίστης.
    Δεν είναι θέμα λογικής ή επιστήμης ή γνώσης.
    Η θρησκευτική πίστη κατήργησε την γνώση και την επιστήμη και την λογική.
    Η επιστήμη (όχι η κατεστημένη) δεν δύναται να εξηγήσει την αφή, με καμία επιστημονική γνώση, που να συμφωνεί με την θρησκευτική παρουσίαση του θέματος
    Η θρησκευτική πίστη όμως καταργεί την γνώση, δηλ. το φως, άρα περπατάει στα σκοτάδια, αλλά μιλάει πολύ για φως.
    Προσοχή!, άλλο τι λέει η θρησκεία, άλλο τι νομίζει ότι κάνει ο θρησκευόμενος και άλλο τι πραγματικά αυτός κάνει. Τρία τελείως διαφορετικά πράγματα.
    Η γνώση όμως απορρίπτει γενικά την πίστη ως έχουσα αποδεικτική ισχύ, ως τυφλή υπακοή και επιλέγει το φως το κατά δικό της
    Άρα λογική και επιστήμη που συνεπάγονται γνώση, αντίθετες της θρησκευτικής πίστης εξ ορισμού.
    Ό,τι αποδεικνύεται με την λογική και την επιστήμη είναι αληθές, ό,τι δεν αποδεικνύεται είναι ψευδές.
    Και το ψέμα έχει κοντά ποδάρια.
    Και ο ψεύτης και ο κλέφτης τον πρώτο χρόνο χαίρονται.
    Η αλήθεια είναι θεός.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αμ δε που ο «ψεύτης και ο κλέφτης τον πρώτο χρόνο χαίρονται». Απεναντίας, χαίρονται για πολλά χρόνια!

      Διαγραφή
  4. Μιχαήλ Παλαιοπάνος

    ... συνέχεια.
    Αλλά δεν σημαίνει ότι επειδή υπάρχει θεός υπάρχει και θρησκεία ή πρέπει να υπάρχει και θρησκεία.
    Η θρησκεία κατά μία άποψη θα μπορούσε να χαρακτηριστεί σαν το ανθρώπινο(τεχνητό) καταφύγιο μπροστά στην απελπισία του ανθρώπου να αντιληφθεί τον θεό ή να εξελιχθεί προς την ορθή κατεύθυνση υποτάσσοντας τις αδύναμες πλευρές του και εξυψώνοντας αυτόν καθ΄εαυτόν ως φυσική και πνευματική οντότητα, αλλά η στρεβλωμένη ζωή του(από ποιον;), η απαξιωμένη ζωή του(από ποιον;), η φυλακισμένη-σκλαβωμένη ζωή του(από ποιον;) τον κάνει να ζει κατά τρόπο και σε τέτοια πλαίσια που να δικαιώνει την άποψη των δημιουργών θρησκειών είτε αυτές υπήρξαν μεγάλες θρησκείες είτε αιρέσεις παλαιές και νέες.
    Τώρα γιατί η ανθρώπινη ζωή είναι τόσο κολοβωμένη, είναι μέγα θέμα.
    Φόβος του ανθρώπου ν΄αποφασίζει για την τύχη του και ανάθεση αυτού του ρόλου σε εκπροσώπους. Απόκρυψη ή αφαίρεση της γνώσεως τεχνηέντως ή διάδοση ή και καθιέρωση αναληθούς γνώσεως. Άσκηση κρατικής βίας με διάφορα προσχήματα για αποδοχή συγκεκριμένου τρόπου ζωή. Απομόνωση ή και εκφοβισμός των ανθρώπων με τιμωρίες αν δεν ακολουθήσουν κάποιον τρόπο ζωής. Υποσχέσεις πλούτου και ευημερίας και κατακτήσεων στους ανθρώπους αν ακολουθήσουν έναν συγκεκριμένο τρόπο ζωής, πιθανόν και άλλα πολλά.
    Κατά μία άλλη άποψη η θρησκεία είναι γνήσιο ανθρώπινο δημιούργημα μιας ελίτ που κατείχε απόκρυφη γνώση, και την χρησιμοποίησε απερίφραστα για την χειραγώγηση των ανθρώπων, και εφαρμόζοντας όλα τα παραπάνω που στρεβλώνουν τις ζωές των ανθρώπων πέτυχε την καθιέρωσή των, επιτυγχάνοντας περαιτέρω την διαίρεσή των κατ΄αρχήν, και τους θρησκευτικούς πολέμους στην συνέχεια.
    Άρα, μέχρι τώρα έχουμε. Ή ο αδαής από φόβο δέχεται εκπρόσωπό του για τον θεό την θρησκεία, η οποία τον απογυμνώνει περαιτέρω από γνώση και τον καθιστά "δούλο" πιστό και συνειδητό ή μη τηρητή των κανόνων της, με μόνο εφόδιο την τυφλή πίστη δηλ. άνευ γνώσεως, ή η θρησκεία της ελίτ αφού αφαιρέθηκε η γνώση παίρνει τα ηνία των ανθρώπων και τους καθοδηγεί όπως κάνει μέχρι τις μέρες μας η κάθε θρησκεία και τα έθνη των ανθρώπων είναι στο επίπεδο που βρισκόμαστε σήμερα, με τους εκπροσώπους των θρησκειών να δηλώνουν ότι θα υπακούσουν στην επιστήμη(αυτή που συμφωνεί με το κατάντημα και όχι αυτή που διαφωνεί), δηλ. τελικἀ όχι γνώση-φως αλλά πίστη-σκοτάδι.
    Τι σημασία έχει πχ αν ο Αριστοτέλης έλεγε ότι, ό,τι δεν αποδεικνύεται με την λογικήν είναι ΨΕΥΔΕΣ, συνεχίζεται...

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Δημοσίευση σχολίου

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Το κοσμικό ημερολόγιο: Ο άνθρωπος υπάρχει στη Γη μόνο λίγα δευτερόλεπτα!

Richard Feynman: Η αβεβαιότητα της γνώσης

Τι γνωρίζουμε για τον Διεθνή Διαστημικό Σταθμό (ISS)